Med realtidsdata og indsigt, muliggør et performance marketing dashboards mere informeret daglig beslutningstagning, potentielt reducerede omkostninger og forbedrede resultater
VI Hjælper ambitiøse virksomheder med deres data
Er dit marketing setup datamæssigt gearet til fremtiden?
Der er ingen tvivl om at nøgleordet indenfor online marketing anno 2024 er data. Dog er de fleste virksomheder stadig afhængige af kanal specifikke marketing KPI’er, og styre budgetter ud fra disse. Problemet med være afhængig af kanalspecifikke marketing KPI'er og styrer budgetter baseret på dem inkluderer:
Overdreven fokus på kanalspecifikke KPI'er kan skabe siloer inden for marketingafdelingen eller mellem specialiserede bureauer, hvor forskellige teams ikke samarbejder eller deler data effektivt. Det fører ofte til rapportering fra de enkelte kanaler, der modsiger hinanden og ineffektiv budgethåndtering.
Ved at fokusere for meget på kanalspecifikke KPI'er kan give et snævert syn på den samlede marketingeffektivitet. Det kan være svært at måle samlet ROI eller kundeværdi, når fokus er fragmenteret over flere kanalspecifikke målinger. Dette kan føre til manglende indsigt i, hvordan forskellige kanaler påvirker hinanden og det samlede kunderejse.
Budgetstyring baseret på specifikke KPI'er kan begrænse din profit. Vi ser ofte virksomheder bruge for mange penge på ineffektive kampagner. Men vi ser faktisk også at der bliver tildelt for meget budget til effektive lower-funnel kampagner, som får tilskrevet for meget værdi. Dette går også udover dit afkast og ikke mindst din vækst. Et performance dashboard med en holistisk tilgang og Blended ROAS, giver dig og dit team evnen til hurtigt at tilpasse sig markedsændringer eller eksperimentere med nye tilgange. Det fører til effektiv ressourceallokering, og et overblik hvor nogle de mere profitable kanaler og strategier ikke overses.
Med vores performance dashboard samler vi alt ét sted med en mere holistisk tilgang, hvor vi tager udgangspunkt i:
👉 Tal direkte fra back-end (Fx. Shopify, Woocommerce, Meta, Amazon, TikTok, Google osv.)
👉 Blended ROAS på tværs af alle kanaler (den samlede marketingomkostninger divideret med den samlede omsætning)
👉 Annonceplatformenes egne tal for stadig at have kanalinsigt, men disse ses ikke som endelige sande tal.
Et overblik over, om du helt overordnet tjener eller taber penge. Det afgører, om du kan skrue op for marketingbudgettet eller ej.
1
Et langt bedre overblik over den spill-over-effekt, der findes mellem kanalerne.
2
Tag kontakt og få dit skræddersyede performance dashboard
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Selvom vi var allerede var tilfredse med vores daværende bureau og tilgang, blev vi udfordret i en sådan grad, at vi hurtigt kunne se, at der ikke bare var tale om endnu et bureau, som prøver at sælge den “gyldne nøgle” til succes på Facebook - men at der faktisk var en del praktiske ting at tage fat i. Efter vi gik i gang med samarbejdet, oplevede jeg i løbet af kort tid en god tæt dialog og forbedrede resultater. De satte sig godt og hurtigt ind i den strategiske del af vores forretning, som spiller en vigtig rolle for REC. 5 måneder efter står vi med en succesfuld lancering af RWB kollektionen, samt markant flere konverteringer fra SoMe end vi før har haft. Jeg kan klart anbefale at tage fat i Algorize, hvis man ønsker at udfordre sin status quo, når det kommer til Facebook annoncering.
Gürcan Bozdogan
Marketing & Campaign Manager, REC Watches
Skal vi hjælpe dig i gang?
Vi rådgiver altid ud fra det konkrete behov, og tilbyder en gratis uforpligtende analyse af dit nuværende setup.