TIKTOK ER EN BØRNEAPP!

... Det er måske den største myte indenfor markedsføringsverdenen i dag - og én af de myter som kan være skadelige at tro på! Jovist, TikTok tog i 2020-2021 alvorligt fart blandt de yngre segmenter, men platformenen ser kontinuerligt stigninger i tilslutningen af de modne forbrugere. Faktisk er kun 28% af platformens brugere under 18 år, mens 53% af brugerne er i alderen 19-39 år:

Hvem bruger TikTok i Danmark? 1.2 millioner brugere: 
13 - 17 år udgør 20% (240.000)
18- 24 år udgør 47% (564.000)
25-34 år udgør 18% (216.000)
35- 44 år udgør 8% (96.000)
45- 54 udgør 4% (48.000)
55+ udgør 2% (24.000)
- Tal senest opdateret marts 2022.

I Q1 2021, opnåede TikTok 1 mia. aktive månedlige brugere, hvilket forventes at stige til hele 1.8 mia. i slutningen af 2022.

Men hvorfor stiger brugertallet så meget? Vi slår fast på én vigtig faktor: Folk bruger rent faktisk platformen. I en nylig måling brugte platformens brugere hele 95 minutter på appen dagligt! Din virksomhed vil derfor misse ud på store dele af forbrugernes opmærksomhed, ved ikke at være tilstede på TikTok.

Her er en række danske virksomheder som har været hurtige til at komme med på TikTok:

- NATURLI': 215.200 følgere.
- Matas: 57.600 følgere.
- FC Midtjylland: 412.100 følgere.
- Søstrene Grene: 152.500 følgere.
- Rains: 210.700 følgere.

Skal i være de næste?

Kom i gang med TikTok i dag!

Vi rådgiver altid ud fra det konkrete behov, og tilbyder med glæde en gratis og uforpligtende snak.

+45 23 95 17 44

mark@algorize.dk

Mark Sarinesen Thom - Algorize

Mark Thom

Partner @ Algorize