Efter en vellykket opstart, var O’TAY på udkig efter den rette samarbejdspartner, som udover at kunne tage hånd om opbyggelsen af et skalerbart fundament for Facebook, Instagram og Email kanalerne, også kunne matche behovet for 100% engagement og omstillingsparathed inden det næste store kapitel, der lå forude.
Tal i denne case-udgivelse er baseret på perioden 1/12/2019-15/4/2020.
Sammenlignet med perioden på 4 1/2 måned forinden.
Ydelser: Facebook/Instagram & Email Marketing.
Efter tilsammen at have arbejdet mere end 20 år i modebranchen, valgte mor og datter, Vivian og Stephanie, i 2019 at gå sammen om en fælles drøm, nemlig at skabe et stilfuldt luksuriøst fashion brand til de kvalitetsbevidste kvinder. Eksklusive materialer, såsom cashmere stoffet stammende fra Mongoliet, præger O’TAY’s kollektioner, som dog alligevel holdes på et prisniveau der er lavere end de dyre modehuse. Årsagen til dette, skal findes i at man fra start har valgt at skære alle fordyrende mellemled væk, hvilket også betyder, at tøjet udelukkende er tilgængeligt via webshoppen otay.dk.
På shoppen har man formået at skabe et modeunivers med fokus på luksuriøs fashion til kvinder i alle aldre, med inspirerende styles og grundig vejledning om de lækre materialer. For hos O’TAY fylder helhedsoplevelsen mere end hos så mange andre fashion brands, og man kan derfor som kunde, forvente at blive taget i hånden fra start, og ført ind i universet, som eksempelvis kan mærkes, gennem den elegante indpakning, den personlige kundeservice der altid er til at få fat på, og ikke mindst ved kvaliteten af tøjet.
Vi tilgik samarbejdet med et klart mål om at gøre Facebook og Instagram til de bærende kanaler for O’TAY’s omsætningsvækst, med et gennemgående fokus på profitabilitet og skalerbarhed, i overensstemmelse med selve universet, som præger virksomhedens identitet og branding. Algorize Ecommerce setup blev først og fremmest implementeret, for at sikre en struktureret og overskuelig tilgang til annonceringen, og hermed forbedre grundlaget for optimeringer og bl.a. teste de mest skalerbare og bedst performende målgrupper, budskaber og kreativer.
Den tætte dialog og engagementet har været grundstenene i samarbejdet, hvilket har medvirket til en høj grad af omstillingsparathed, særligt i forbindelse med deltagelsen i Løvens Hule. At O’TAY skulle medvirke i TV-udsendelsen, blev nemlig først bekræftet kort tid før at programmet blev vist, hvilket lagde en stram deadline for udarbejdelse af kampagnerne, som skulle sikre optimal udnyttelse af denne unikke mulighed. Udover at stå for håndteringen af Facebook, Instagram og E-mail setup, fik vi i løbet af kort tid planlagt og eksekveret et content shoot, der leverede materialet i tidsnok til at kunne bruge det i kampagnerne.
Vi tror på at det altid kan betale sig at gå den ekstra mil for vores kunder, og det succesfulde samarbejde med O’TAY, er blot endnu et eksempel på at dette altid bærer frugt. Efter Løvens Hule deltagelsen har vi med et godt samarbejde, og sammenspil mellem SoMe og E-mail, formået at fastholde momentummet deltagelsen i programmet skabte, samt at vækste omsætningen på kontinuerlig basis uden at føre en aggressiv tilbudsstrategi.
Vi kom efter en anbefaling fra Blazar Capital i kontakt med Algorize på et ambitiøst tidspunkt, hvor vi hurtigt skulle etablere en ny webshop, og stå stærkt med vores online markedsføring inden deltagelsen i Løvens Hule.
Det var vigtigt for os at finde et bureau, der matchede vores størrelse, som både kunne lede det strategiske og være eksekverende med Facebook og E-mail, men også være helt tæt på virksomheden i en tid der krævede fleksibilitet, hurtig eksekvering og tæt samarbejde.
Mark og David har fra start vist sig at være store aktiver, som vi fortsat samarbejder godt med i dag.
Vi kan varmt anbefale Algorize til ambitiøse e-handelsforretninger.