Chamberlain Coffee

Email vækst for Influencer Kaffebrand

Hvem er Chamberlain Coffee?

Chamberlain Coffee er et innovativt kaffebrand skabt af den populære influencer Emma Chamberlain, der har en massiv følgerskare med millioner af fans på både YouTube og Instagram. Brandet har hurtigt opnået en stærk position på markedet og kan nu findes i store amerikanske butikker som Walmart, Target, Amazon og luksusbutikken Erewhon.

Denne brede tilgængelighed har gjort Chamberlain Coffee til et eftertragtet kaffebrand blandt yngre forbrugere, der værdsætter kvalitet, smagsvariationer og personlighed i et brand.

Chamberlain Coffee har også lanceret spændende samarbejder, som fx et collab med Kendall Jenners  tequila-brand 181 Tequila, hvilket yderligere har styrket brandets image og appel blandt unge voksne. Dette partnerskab afspejler brandets evne til at kombinere kaffe med lifestyle trends, hvilket skaber en unik position i markedet og appellerer til en bred og engageret målgruppe.

Markeder: USA, UK & EU.

Opgaven & Processen


I maj måned indledte Algorize samarbejdet med Chamberlain Coffee. Med en emailliste på over +500.000 subscribers på tværs af USA, EU og UK havde Chamberlain Coffee et stærkt udgangspunkt. Men deres flows udnyttede ikke potentialet fuldt ud. Udfordringen lå ikke i at udvide listen, men i at optimere flow-opbygningen og løfte kvaliteten af deres udsendte emails.

For at nå dette mål skabte vi først et grundigt overblik over deres eksisterende setup, hvor vi identificerede områder der kunne optimeres i både funktionalitet og brandudtryk. Her formåede vi både at skabe nye kunderejser via email flows, som ikke tidligere var tænkt ind, samt optimere på eksisterende kunderejser.

Chamberlain Coffee ønskede en skarp og professionel repræsentation af brandet i hver eneste email. Derfor startede vi med en visuelle og grafiske opgradering i Figma, hvorefter vi designede nye skræddersyede templates, optimerede copywriting for at sikre en klar og konsistent tone.

Vi implementerede også de nyeste best practices inden for segmentering, timing og automatisering, så emails ikke blot blev sendt til de rette modtagere, men også på det optimale tidspunkt.

Efter blot 4 måneder så vi markante resultater trods vi startede samarbejdet inden årets lavsæson - nemlig sommermånederne:

  • +27% YoY vækst af email flow omsætning i USA - en nominel omsætningsvækst på mere end $55.000. Sammenligner vi med perioden inden samarbejdet så vi også en flot omsætningsvækst fra flows med en vækst på 15% efter flot 4 måneder.
  • Fordobling af Checkout-flow omsætning i UK: Med en optimeret checkout-oplevelse voksede omsætningen pr. modtager markant til £1,15, sammenlignet med tidligere £0,39 – et klart bevis på, hvordan de nye tiltag skabte en engagerende og konverterende checkout emails. Samme optimeringer af checkout flowet i USA ledte til en 3-dobling af flow omsætningen i det amerikanske marked - med en forøgelse af omsætning pr. modtager fra $0,72 til $1,01. Og til sidst en 4-dobling af Checkout-flow omsætning i EU.
  • Effektivisering af Winback-flow: Winback-flowet opnåede en 88% højere omsætning pr. modtager $0,34 vs. $0,18 i det tidligere setup.
  • 105% omsætningsstigning af Product abandonment flow i USA

Nøgletal fra samarbejdet

+27%
YoY vækst af email flow omsætning i USA
$46k
Inkrementel vækst af email flow omsætning på 4 mdr.
29%
vækst af gns. omsætning pr. modtager på tværs af flows
+100
nye flow emails og flow SMS'er på tværs af markeder
Udtalelse fra Christian Arnstedt om Algorize.

Forrige

/

Næste

Skal vi også løfte din annoncering?

Vi rådgiver altid ud fra det konkrete behov, og tilbyder en gratis uforpligtende analyse af dit nuværende setup.

+45 23 95 17 44

mark@algorize.dk

Mark Thom

Partner & Konsulent