I januar 2023 indledte Algorize et email samarbejde med Vinhuset, en virksomhed der allerede gjorde en indsats og havde en kampagneplan for deres email marketing. Regin og Bjarke fra Vinhuset var dog åbne for professionelle inputs og indså potentialet i at have et eksternt marketingbureau med nye øjne på deres tilgang.
Vi gik straks i gang med at udvikle en ny email strategi, der byggede på Vinhusets interne viden om deres målgruppe. Hver enkelt email blev konceptualiseret med nyt design, tekstforfatning blev optimeret, og der blev udviklet nye automatiserede email flows med fokus på salg, Storytelling og personlig service.
Resultatet blev, at vi i løbet af blot 6 måneder fik vi øget Vinhusets email omsætning fra 24.832 DKK til intet mindre end 333.657 DKK. Udover dette fik vi opnået en fordobling af returning customer raten, efter implementeringen af det nye email setup.
Årsagerne bag de exceptionelle resultater for Vinhuset er mange, men nogle af hovedelementerne inkluderer:
- Nyt og Optimeret email design: Vi fornyede deres email design, så det ikke blot var visuelt tiltalende, men også mobiloptimeret for at sikre en forbedret brugeroplevelse.
- Strategisk Sparring med fokus på datafeedback: Kontinuerlig indsigt i kundernes præferencer og adfærd er essentiel for både løbende konceptudvikling og vækst på både top- og bundlinje.
- Effektiv Kampagneplanlægning: En velovervejet kampagneplan er afgørende for email succes. Vi fik lagt en klar strategi og planlagde hver email kampagne efter denne for maksimal effekt. Dette indebærer både segmentering af kontakter, indhold af emails, tilbud og frekvens for email udsendelser
- Lead Generation - Size Matters: Vi investerede kraftig i lead genererings kampagner på Facebook og Instagram for at udvide Vinhusets email liste og øge deres email reach. Dette resulterede i +15.000 nye leads på under 6 mdr. med en gns. leadpris på 2,4kr. Disse leads har genereret mere end 210.000kr. i omsætning efter sign up, hvilket giver en ROAS på 5,8 fra lead gen kampagnerne.
- Fokuseret Tekstforfatning og Salgspsykologi: Vi satte stor fokus på at skabe overbevisende copy, som appeller til målgruppen. Ved at holde budskaberne korte og præcise med ét klart formål pr. email, opnåede vi en optimal effekt.
- Øget monitorering og optimering af konti og kampagner: Med øget overvågning kan vi hurtigt identificere og reagere på trends, ændringer i kundeengagement eller andre nøglemetrikker, for at udnytte email marketingens fulde potentiale. Efterhånden som Vinhuset voksede, kunne vi skræddersy og opskalere email marketing indsatsen. Løbende monitorering og optimering indebærer bl.a. at vi hjælper med at forbedre leveringsraterne, så emails ikke ender i modtagerens spam-mappe. Dertil kan vi gennemføre A/B-tests for at finde ud af, hvilke email-elementer (f.eks. overskrifter, billeder eller call-to-actions) der fungerer bedst.
Ydelser: Email Marketing, Social Media Annoncering og Google Ads