I januar 2023 indledte Algorize et email samarbejde med Vinhuset, en virksomhed der allerede gjorde en indsats og havde en kampagneplan for deres email marketing. Regin og Bjarke fra Vinhuset var dog åbne for professionelle inputs og indså potentialet i at have et eksternt marketingbureau med nye øjne på deres tilgang.
Vi gik straks i gang med at udvikle en ny email strategi, der byggede på Vinhusets interne viden om deres målgruppe. Hver enkelt email blev konceptualiseret med nyt design, tekstforfatning blev optimeret, og der blev udviklet nye automatiserede email flows med fokus på salg, Storytelling og personlig service.
Resultatet blev, at vi i løbet af blot 6 måneder fik vi øget Vinhusets email omsætning fra 24.832 DKK til intet mindre end 333.657 DKK. Udover dette fik vi opnået en fordobling af returning customer raten, efter implementeringen af det nye email setup.
Årsagerne bag de exceptionelle resultater for Vinhuset er mange, men nogle af hovedelementerne inkluderer:
Efter de store fremskridt på email i de første par måneder, så Vinhuset hurtigt meningen i at vokse samarbejdet, hvorfra Algorize indtog styringen af alle digitale kanaler. Herunder: Email & SMS Marketing, Meta Annoncering, SEO, Google & Bing ads samt Content produktion.
2023 bød på en 10-dobling af omsætningen fra 1 mio DKK til 10 mio DKK.
2024 bød på Løvens Hule og en masse nye tiltag, der har ført til en velholdt vækstkurve med en vækst fra 2023 på +500%
Vi har samarbejdet med Algorize i 2 år, og vi er utroligt tilfredse med den marketingindsigt de tilbyder. De forstår virkelig vores perspektiv og tager hensyn til både vores toplinje og bundlinje. Resultaterne fra email talte for sig selv siden måned 1, og siden vi begyndte samarbejdet har vi oplevet en 50-dobling af vores omsætning. Dette partnerskab har styrket vores virksomhed markant i et væsentlig vækstrejse i 2023 og 2024.