Nordgreen er unge, knap nok teenager endnu, i en verden hvor mastodonterne er over 100 år gamle og med et stærkere sortiment end nogensinde før. Men Nordgreen har noget ganske unikt i hånden: dansk design som man bliver nødt til at dele globalt. Med dansk design veteran, Jakob Wagner, som arkitekten bag urenes minimalistiske skandinaviske udtryk, er det også pligtopfyldelse der ligger bag motivationen for at ville udbrede Nordgreen globalt.
Nordgreen henvendte sig til os med et ønske om at optimere hele deres email setup i deres 8 hovedmarkeder, som var indelt i følgende klynger: Danmark, Japan, Tyskland, Frankrig, UK, Resten af EU, USA, Taiwan og Sydkorea.
Nordgreen havde allerede rundet 100 mio i omsætning i 2020. Sammen fandt vi ud af at der var flere milepæle i sigte med en fokuseret indsats. Med en aggressiv annonceringsindsats på de betalte kanaler, når man et punkt med faldende afkast, også kendt som "Point of Diminishing Returns". Og hvilke kanaler skal man så vokse gennem? Vores analyse så især et uforløst potentiale via email kanalen, hvor der var plads til optimering og øget fokus på flows, lead generering og løbende kampagnemails.
Vores indledende analyser gav os blandt andet følgende observationer og læringer i overskrifter:
Tal i denne case-udgivelse er baseret på resultater af de første 6 måneder efter implementering, sammenlignet med 6 måneder forinden.
Ydelser: Email Marketing og Lead Gen rådgivning.
Vi gik derfra direkte i gang med implementeringen af vores Ecommerce framework på tværs af alle 9 markeder. Det resulterede i et lokalt men globalt setup af 35 nye mails i hvert af de 9 markeder.
Derudover blev det til nogle udvalgte nye flows, fokus på optimering af email levering og implementering af vores A/B testing framework.
Der blev også tilføjet et øget fokus på countdown-timers og unikke salgsbudskaber for at øge urgency i emails samt et øget fokus på virtual shopping assistenten, som var et corona tiltag, der øgede muligheden for at interagere med en personlig assistent under shoppingoplevelsen online.
Sidst men ikke mindst blev der sat et øget fokus på storytelling omkring CSR indsatser, design, bestsellers og muligheden for at designe sit eget ursæt gennem Nordgreens Bundle Builder.
Efter en indledende snak omkring vores målsætninger og behov, aftalte vi med Algorize teamet at de ville vende retur med en analyse, der vurderede mulighederne for vækst via email, samt et konkret oplæg til et eksekveringsforløb. Vi var meget tilfredse med den dybdegående og indsigtsfulde analyse, som var grundlag for det videregående samarbejde og eksekveringsforløb.
6 måneder efter står vi med et forbedret email setup i 9 markeder, og kan se flot fremgang i salgstallende fra Email.