Virus Intl

Online skalering i Europa & Amerika for Virus Intl

Opgaven

Det californiske brand Virus Intl. henvendte sig til os med henblik på at få mere ud af deres Paid Social kampagner samt Email Marketing.

Her lavede vi en indledende analyse af deres setup, og fandt hurtigt fundamentale fejl vedrørende manglende ekskluderinger mellem målgrupper og lande, match mellem målgruppe og content, samt udfordringer de havde med tracking og over-attribuering. (Udfordring med at pixel har tracket dobbelt i en længere periode).

Vi overtog efter de indledende møder både deres Europa account og Amerika account (USA/Canada), som vi profitabelt har vækstet ved at få en ny strategi og en ny struktur i kontoen. Til dette har de primære implementeringer medført:

  • Implementering af vores best-practices (teknisk setup og kampagneindstillinger).
  • At gå væk fra et unisex setup, og over til at matche målretning af køn med annonce indholdet på SoMe og indholdet i Emails.
  • Opdeling af kampagner og sprog til hvert fokus marked med henblik på en øget lokal indsats
  • Samarbejder med lokale ambassadører i fokus markederne
  • Øget fokus på optimering af kunderejsen. Herunder fokus på landingsside oplevelsen
  • Øget sammenspil mellem kampagner, nye kollektioner og den generelle produktstrategi
  • Øget monitorering af konti og kampagner

Hertil har øget indsigt med profitsporing af annonceringen været med til at give os en bedre case, end hvis optimeringen udelukkende havde været på baggrund af ROAS og omsætning.

Som en del af optimeringen af kunderejsen, kan den flotte fremgang i tallene tilskrives et øget fokus på mere produktspecifikt content, der linker direkte til de enkelte produktsider, fremfor eksempelvis kategorisider. Derved forkorter vi kunderejsen, og mindsker muligheder for at brugeren bliver distraheret af de mange muligheder. Det er én af vores generelle best practices, som vi i Algorize ser gode resultater med.

Tal i denne case-udgivelse er baseret på de første 6 måneder af samarbejdet.

Ydelser: Facebook/Instagram & Email Marketing.

Nøgletal fra samarbejdet

3.71
Gns. Prospecting ROAS
8.31
Gns. ROAS samlet
25.78%
Vækst af ad spend
2.455
nye leads pr. måned i gns.
Udtalelse fra Christian Arnstedt om Algorize.

We are very happy with the way Algorize is handling our ad account switching from a retargeting-driven setup, to a much-needed focus on scaling prospecting campaigns - acquiring new customers while supporting the sales to our existing customer base.

Eugene Yasutomi

VP of Global Marketing at VIRUS

Forrige

/

Næste

Skal vi også løfte din annoncering?

Vi rådgiver altid ud fra det konkrete behov, og tilbyder en gratis uforpligtende analyse af dit nuværende setup.

+45 23 95 17 44

mark@algorize.dk

Mark Thom

Partner