Sådan sænker du din unsubscribe rate med et simpelt trick

Læsetid: 8-10 min
Mark Thom - Partner
September 30, 2024

Sænk din unsubscribe rate med mere end 20%


At opretholde en sund email-liste er afgørende for enhver virksomheds succes med email marketing, da det både påvirker din leveringsscore og hvor mange du når ud til med hver email. Men det kan være en udfordring at undgå, at folk afmelder sig. I stedet for at miste potentielle kunder for altid, kan du implementere et simpelt men effektivt “trick”, der giver modtagerne muligheden for at ændre deres email-præferencer ved afmelding. På denne måde kan du fastholde dem på din liste, selvom de ønsker færre eller specifikke emails.


Tilbyd præferenceændringer ved afmelding

Når en person klikker på din unsubscribe-link i din email, kan du tilbyde dem muligheden for at ændre, hvilke typer emails de ønsker at modtage fremover. Dette kan gøres ved at oprette en call-to-action på din unsubscribe-side, der opfordrer til at opdatere sine præferencer fremfor at afmelde sig helt.

Her kan de vælge fx kun at modtage tilbudsmails fremover, eller sænke frekvensen af antal mails de modtager. Fordelen her er at du imødekommer email kontaktens ønske om ikke at blive spammet med alle slags tilbud, men i stedet for kun modtage emails med indhold, som matcher deres interesser og behov.


Folk ønsker ikke nødvendigvis at modtage +4-7 nyhedsbreve om måneden som mange brands sender, men de er stadig interesserede i specielle tilbud eller unikke events. Ved at lade dem vælge, hvad de vil høre om, kan du sænke din unsubscribe rate og reducere antallet af afmeldinger, samtidig med at du opbygger et stærkere segment af engagerede modtagere. Kører du uden tilbudsmails, kan du i stedet lade dem vælge mail frekvens (fx. 1-2 mails om måneden) eller kun at modtage emails om specifikke emner som liveshopping, events, limited edition-styles eller noget fjerde.

Se eksempel her:

Sådan gør du

Gå til dine settings i Klaviyo > Gå til "Other", hvorfra du kan redigere din unsubscribe page og din Preference page.

Se video-guiden herunder for at lære den tekniske opsætning:

Resultater ved implementering af metoden

  • Færre afmeldinger: Mange vil stadig være interesserede i at modtage udvalgte emails, selvom de ikke vil have alle dine mails.
  • Bedre segmentering: Du kan målrette relevante kampagner til dem, der har specifikke interesser, hvilket øger konverteringerne.

  • Langsigtet engagement: Ved at respektere deres præferencer styrker du tilliden og øger chancen for, at de forbliver kunder på længere sigt.
  • Forbedret leveringsscore: Din unsubscribe rate skal helst ligge under 0.30%. Gør den ikke det, går du på kompromis med din leveringsscore. Altså øges chancen for at dine mails havner i spam, og defra vil du opleve dårlige resultater fra din email marketing indsats.

Se eksempelvis hvordan vi har forbedret leveringsscoren / deliverability scoren på denne kunde, ved bl.a. at implementere dette, og sænke unsubscribe raten med mere end 20%.


Implementeringen af dette simple trick kan gøres på 10-15 minutter, og kan hjælpe med at holde din email-liste sund og engagementet højt.

Forrige

/

Næste

Skal vi løfte din annoncering?

Tag kontakt i dag og hør mere.

+45 23 95 17 44

mark@algorize.dk

Mark Sarinesen Thom - Algorize

Mark Thom

Partner @ Algorize